Regnar bort.

Ångrar lite lätt att jag tog tidig semester. Visst jag har 4 veckor kvar, men 2 har ju bara regnat bort. Inte en dag på stranden hitills.. 

Vet inte om jag redan skrivit,  men vi tröttnade på regn & kyla och bokade oss en resa till Mallorca. Så Den 9:onde juli sitter vi på flyget mot varmare grader. 

Ett plus för vädret är ändå att min övervåning blev städad och en gaderob rensad. All tvätt är tvättad och in plockad i gaderoberna. 

Annars har vi bla bakat, och promenerat med hunden mellan skurarna. 
Igår hade vi middags gäster, det var kul med sällskap för både mig och barnen. 

Vi lagade lax med getost, färskpotatis & grönsallad. Jordgubbar och glass till efterätt. 

 barnen fick fria händer och bakade chokladbollar. 

Idag kom det en nöjd 18 åring utanför och tutade som en tok.. Det var syster Vickan som klarat sitt körkort idag. Bra gjort sis! Grattis. Kör nu förståndigt o lugnt som din storasyster ;) 

Kommentera här: